Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Zenetanításról képes leírás - Zenetanár.tlap.hu
részletek »

Zenetanításról - Zenetanár.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: zenetanar.tlap.hu » Zenetanításról
Keresés
Találatok száma - 9 db
A zeneoktatás alkonya

A zeneoktatás alkonya

Új szemléletre, több énekórára, magas szintű pedagógusképzésre és megfelelő anyagi feltételekre volna szükség, hogy a magyar zeneoktatás életre keljen. Kodály országában az ének-zene tanítása háttérbe szorult, és több sebből vérzik. Összeállításunkban neves zeneiskolák vezetőit, tanárait kérdeztük a problémákról s a megoldási lehetőségekről.

A zenetanítás pszichológiájáról

A zenetanítás pszichológiájáról

Eddig is felneveltük gyermekeinket minden pszichológia nélkül - hangzik el a konzervatív ellenvetés. Ez igaz. De a szocialista államunk minden eddiginél különb embereket igényel és nekünk, pedagógusoknak ehhez kell igazodnunk és minden erőnkkel igyekezni eleget tenni e követelménynek. Ezen kívül a családi élet is alapjában változott meg. Az anya is önálló, öntudatos dolgozó ember lett, és nem a család állandóan otthonülő rabszolgája többé!

Az alsófokú zenetanítás feladatai

Az alsófokú zenetanítás feladatai

A zene a tömegekhez legközelebb álló, a legnagyobb megértésre találó, tehát a leginkább elterjedt és szükségelt, egyúttal a legkönnyebben is művelhető művészet. A zenetanár pedig tárgyánál fogva, s azzal, hogy az egyéni foglalkozások révén egészen közel kerülhet a gyermekhez, - érzelmi síkon erős hatást gyakorolhat annak jellemére, s egyéniségének helyes irányba való fejlesztésével, világnézetének kialakításával nagy segítséget nyújthat olyan embertípus kialakításához, amely a kornak megfelelően a mai társadalomba harmonikusan tud

Csődhelyzetben van a Zeneakadémia

Csődhelyzetben van a Zeneakadémia

A jelenlegi 15 helyett 7 tanszék működik majd július elsejétől a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen annak a 150 millió forintos kiadáscsökkentési programnak az eredményeként, amire a súlyos anyagi gondok miatt kényszerül az intézmény, írja a Magyar Nemzet keddi számában.

Leszállóágban a zeneoktatás?

Leszállóágban a zeneoktatás?

Zenei nagyhatalomnak tudhattuk magunkat, ám a dicső státusok is megszűnhetnek, amennyiben nem törődnek a fenntartásukkal. Ha nem igyekszünk feléleszteni a régebben talán már untig emlegetett Kodály-módszert, akkor lassan a japánoktól vagy a németektől kell visszatanulnunk a fortélyokat. Pedig egy korabeli kutatás szerint a hajdani ének-zenei oktatás a diákok intelligenciáját és ezzel összefüggésben szocializációját is fejlesztette.

Hirdetés
Világbrand-e a Zeneakadémia?

Világbrand-e a Zeneakadémia?

Interjút olvasok Batta Andrással, a Zeneakadémia rektorával, és alig tudom eldönteni: oktatási intézmény vezetője, avagy jól képzett PR-szakember beszél. Már hallom is a reakciót: miért kellene a két dolog közé falat húzni? A Zeneakadémia háza táján mégis mintha új falak épülnének. Egyik oldalán korunk varázsszava, a kommunikáció, másikon az alapfeladat, az oktatás, a maga szürke valóságával. A Zeneakadémia több évtizedes monopolhelyzetében beleszocializálódott a főítész szerepébe, amelyről a mai napig nem tud leszokni. Hiába hozta el a rendszerváltás az intézményi pluralizmust, a Liszt Ferenc téren mintha máig élne a tévedhetetlenség mítosza, a felsőbbrendűség diktálta hangnem, amely gyakran, mint most is egy egész szakterületet - esetünkben a középfokú képzést - kezdi ki.

Virtuális zeneoktatás

Virtuális zeneoktatás

Azonban ha nem vagy ennyire elkötelezett, nem hivatásnak szánod a zenélést, akkor nagyon sok mindent megtanulhatsz itt. Illetve akik komolyan foglalkoznak a zenével, szintén sok-sok hasznos információkat megtalálhatnak az oldalon.

Zeneoktatás célja

Zeneoktatás célja

A zeneórán a tanár feladatai közé tartozik, hogy kifejlessze a diákokban a tolerancia tulajdonságát és a más kultúrák iránti megértést. Meggyőződésem, ez kell, hogy a célja legyen a XXI. századi zeneoktatásnak az egész világon. Megfelelő módszer alkalmazásával, a zenetanárok képesek lennének felkelteni az érdeklődést a különböző kultúrák iránt, és megértetni a különböző nemzetek gondolkodásmódját, és akkor elmondhatnánk, hogy a zeneoktatás hozzájárul az emberiség jobb jövőjéhez.

Zenetanítás és modernség

Zenetanítás és modernség

'Odakint a mérföldes csizmával haladó új zene távol területek virágát aratja, benn a zeneszerzési osztályokban quint-párhuzamok elkerülésén törik a fejüket' - így szól a panasz. A fiatal, álmodozó növendék nem érti, mért kell neki elavult teóriákat tanulni, és elképzelhetetlen fájdalom, mikor a hangversenyterem lázából a tanterem szürkeségébe csöppenve, föltörekvő szárnyait a maradiság harapófogójába érzi szorítva. Hiába mondjuk neki, hogy az élet sokféleségére csak edzeni akar az iskola, hogy minél szigorúbb a szabály, annál könnyebb lesz a mozgás: nem érti meg, nem látja be a nagy áthidalhatatlanság célját, mely teória és praxis között elémered. A tanár föladata azonban nehezebb, mint gondolnók. Hogyan közvetítse azt a rengeteg anyagot? Az élő zene útvesztőibe vigye a növendéket, még mielőtt annak alapjaival megismertette? Melyik stílust válassza ez esetben a sok közül? Vagy a régi zenéből kapjon ki egy stílust, és annak elemeit feszegesse? Mi lesz a legcélszerűbb? Minden a tanártól függ, minden kérdés az ő kérdése, őt kell vizsgálódás tárgyává tennünk.

Tuti menü